♥ jag

Goddagens!
Igår var jag som sagt på Gården Bar & Grill
Det var verkligen betydligt bättre än vad jag hört och haft som en förutsattmening..
Men det var underbart att få en riktigt bra upplevelse.
Det va jag & Maria som va där vi båda åt deras Tonfisk med Sesam & Korianderfrön, rare så klart!
Till alla deras rätter får man aioli, vitlökssmör, tzatsiki, Caesarsallad och även färskpotatis eller pommes.
Vi drack en flaska Sancerre, kan tycka att det är helt underbart sommartid..
Blev varsin dessert och en dbl espresso också..
Klämde i mig en Creme Brulé, busgod!
Nu till mig, jag är för er som inte känner mig otroligt intresserad av Gastronomi, Mat & Dryck i kombination.
Nu den 25e Augusti ska jag börja läsa klart min Sommelier Utbildning, det va verkligen på tiden =)
Om dagarna har jag precis börjat jobba på en 1-stjärnig Restaurang i Stockholm. Med 1-stjärnig menar jag att den har 1 stjärna i Guide Michelin.
Så Mat och dryck tar upp mest av min tid. 
Att gå på en restaurang och spendera en hel del pengar är för mig underbart för det ger mig så otroligt mycket. Men samtidigt en pizza och öl på lokala pizzerian kan ge mig en hel del också.. Fast inte alls på samma nivå.
Många kan ifrågasätta hur jag ens kan tänka på att lägga 1000:- på en flaska vin eller lägga 2000:- på ett restaurangbesök för bara mig.
Jag uppskattar det, jag vill verkligen ha den där upplevelsen. Ibland krävs då en hel del pengar.
Alla lever vi för olika saker =)
Sen har jag inte familj, jag tjänar mina egna pengar och jag betalar mina egna räkningar sen kan jag göra vad jag vill med det som finns kvar.
Sen absolut med tanke på att man jobbar med det man gör så umgås man i kretsar som uppskattar samma saker som en själv.
Då blir man "van" vid att gå ut och äta och avnjuta en underbar middag.
Jag är otroligt glad och nöjd över att ha det intresset som jag har, för mat och dryck och för inredning och resor.
Men det är ett kostsamt intresse men som jag mer än gärna lägger mina pengar på! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0