♥ hemma efter vinutbildning

Hemma!!

Har haft en helt underbara dag på Bibendum och Altia Academy. Det var en utbildning om mat och vin i kombination. Lite repetetion och uppdatering om hur man ska kombinera smaker i vin och mat. Hur man ska tänka om man har en Alsace Riesling med rest sötma gentemot en Tysk Spätläse Riesling från Mosel och så jämförde vi smaker i mat, hur man kompleterar ett vin till asiatisk hetta.

Jag tror ni förstår vart jag vill komma.. Helt underbart med 7.5 timmes vin utbildning.

Snacka om att mitt vin intresse vaknade till liv igen =)

Liten bild på sista omgången, provningen av röda viner.. =)

Nu har jag precis kommit hem.. Bäddat ner mig i soffan.. Blev iskallt ute under tiden utbildning pågick så nu så vart jag iskall.. Kände inte föratt sätta mig i Globen och frysa mer.. Så bestämde mig för att åka hem och sitta och titta på matchen under täcket! =) 

 

Så kan jag också fortsätta packa.. Besiktningen av lägenheten är klar så nu är det bara att röja på! 

 

 

Middag kanske man ska äta!?! Åt en riktigt god lunch idag.

Serrano skinka med soltorkade tomater och stenungsbakat bröd..

Sen blev det lax med grillade rotgrönsaker med en underbar rödvinssås..

NICE! 

 

Nej ni.. Funderade på om jag skulle lyxa till med ett glas Zinfandel. Vi får väl se senare! ;)

Nu hockey!

HEJA DJURGÅRDEN!!♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0