♥ begravnings planering..

Håller på att smider planer för fullt för begravningen,
är glad att jag ändå har ett antal dagar kvar och att jag tog ett datum, eller fick snarare rådet att vänta tills det värsta lagt sig av en man på kyrkoförvaltningen.
Barn och baby begravningar är otroligt känsliga för alla och hans råd var att vara så mogen och redo som möjligt som förälder inför denna dag. Att ha hunnit förbereda och få den perfekta dagen man vill ha istället för att hasta ihop något då jag kommer göra ALLT själv..
Som jag skrev innan hade jag bara hittat en låt, nu har jag hittat 2 låtar som jag helst vill ha någon som sjunger, det är 2psalmer som jag vill ha med och sen en dikt som innehåller allt av det jag skrev om i inlägget tidigare idag.
Jag har även hittat 2 låtar som jag vill ha när vi ska gå fram till kistan för att säga Hejdå.
Känns som om musiken har vart jobbig att hitta, jag har googlat och sen lyssnat på you tube - sen läst texterna. Många av de låtar jag blivit rekommenderade av andra änglamammor har jag inte alls känt för, men jag lovar man vet exakt när man hittat rätt låt.

Jag har en 3:e låt också, men den är mitt sista minne av att Love levde i mig och jag tror att jag vill behålla den betydelsen för mig själv, samma sak med bilderna på Love, jag är så otroligt rädd att bli sårad av vad andra tycker.. Helst skulle jag vilja skrika ut för hela världen och visa ALLA vilken underbar son jag har. Men jag är livrädd för att bli sårad.
Sårad är något jag blivit under min graviditet och tyvärr har detta lett till att jag ALDRIG kommer kunna lita på människor i min omgivning. Jag vet vilka som alltid kommer finnas där, men jag har även lärt mig att de flesta som man tror att man har nära hjärtat kommer vända kappan efter vinden.

Blommorna är på väg att lösa sig, har fått hjälp av Johanna , jag mailade henne och frågade om hon kunde hjälpa mig att koordinera ihop arrangemanget som jag vill ha, fast via mail. Jag har fått ett jätte bra svar och kommer ge det ett försök.. Jag vill som jag sagt så ofta göra ALLT själv.. Och jag ska innerligt försöka.. Ett jätte tack!

Jag funderar på om man ska ha någon som fotograferar på begravningen? Eller är det för känsligt? Jag vet inte, men jag vet att jag vill ha minnen ifrån Love's dag..

Nej nu ni, fröken Dahlin ska göra något hon inte gjort på över en vecka, försöka äta..
Jag har en köttfärspaj i frysen som jag tror jag ska värma på och så kanske jag får i mig den.
Sen blir det OS och en fortsatt kväll/natt i soffan...
Imorgon är många lediga och vill ses, jag får se vad jag orkar med just nu känner jag fortfarande för att vara helt ensammen.
Men morgondagen är en ny dag har jag lärt mig.
♥ Bina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0