♥ dagen

Dagen börjar ta sig mot sitt slut, Äntligen!
Är helt slut, färdig och ja kaput kanske man ska kalla mig..
Men ändå våndas man över nattens sömn, vill inte sova och vill inte drömma, men jag måste nog ta den vägen för jag kommer aldrig klara mig om jag inte sover..
Jag önskar att jag inte var ensammen, missförstå mig rätt, jag vet att jag inte är ensammen men skulle behöva den där andra personen som sörjer med mig.. Den som ifrågasätter mig och tycker att jag är löjlig men HAN finns inte.. Han har valt att söka (tröst!?!?!?) hos någon annan, varsågod! Men tack..

Idag har vart en lång dag igen.. Va på KS i Huddinge vid 13 tiden, underbara Jessica följde med mig för Mamma var tvungen att vara med Mormor på KS i Solna. Men efter läkarbesöket som innebar mest pratande och förklarande av det fysiska jag kommer gå igenom i medicinsk bedömning fick vi gå ut igen för att vänta på sjuksköterskan som skulle ha mitt inskrivnings samtal, då hade mamma kommit och hon följde med in. Tog blodprov, kom inte ihåg om det va hemoglobin(?) eller järn eller vad hon egentligen tog för blodprov.. Vet att jag får svaret på söndag om jag kommer ihåg rätt..
Inte lätt att sära på allt och komma ihåg allt...

Hon informerade om vad som händer emellan söndag-onsdag, känns skön att veta att jag faktiskt trots allt är i trygga händer.
Efter sjuksköterskan va det dags för kuratorn, en helt underbar person, mamma och Jessica fick vänta i väntrummet och i min uppfattning kändes det som om jag va inne där i 10min, verkligheten säger nog 1timme och 10min.. Båda min följeslagare trodde jag hade blivit bortrövad när jag väl kom tillbaka..
Jag antar bara att vi hade otroligt mycket att prata om..
Gick igenom det mesta:
Love - Missbildningen - Avslutandet av graviditeten - Min bakgrund - Relationen till Love's pappa - Min framtida karriär - Framtida graviditeter - Framtida barn och relationer - Mina nära - Begravningen - Framtiden

Hon kommer finnas med mig på tisdag och det känns underbart!

Efter detta blev det en tur till Bonti på Norrtullsgatan efter många vägar fram och tillbaka och jag fick mig ett ordentligt gott skratt för dagen! På Bonti köpte jag lifestones "kladdmassa" föratt kunna göra hand och fotavtryck av Love på tisdag sen kan jag bestämma om jag vill beställa några av deras produkter.. Känns jobbigt att behöva ta beslutet nu men då har jag val möjligheter!
Hoppas detta inte blev ett lika snyftigt inlägg som tidigare, känns bra att få lite sakligt skrivet och gjort..
Tack Mamma för att du storstädat min lägenhet idag, det behövdes!
♥ Bina

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag sitter här helt tagen, tårarna rinner och jag finner inga bra ord att skriva...

Sänder styrkekramar till dig.

2010-02-18 @ 21:55:30
URL: http://anderssonlindstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0