♥ fredagen's dag

Idag har vart efter omständigheterna en bra dag hittills måste jag sammanfatta den som,
det som känns komiskt är att jag redan kan se den berg och dalbana alla hittills har beskrivit sorg arbete för mig.
Har pratat med min arbetsgivare idag, mailade henne redan under onsdagskvällen. Idag ringde hon och vi pratade i ca. 30 min och jag känner mig lättad, över vad vet jag inte men det känns bra!

Hungern har kommit idag också, är hungrig hela tiden men bli mätt lika fort, just nu sitter jag och har "fredagsmys" för mig själv i soffan. Ville ha en egen kväll ikväll. Sitter med popcorn och äppelcider och kollar på is-hockeyn, ska bli härligt medans lille Love puffar på där inne. Vill försöka få så många BRA minnen som möjligt av den sista tiden han bor i min mage nu, men jag kan lova att det är svårt!
Har känt av bäckenuppluckringen/foglossningen något enormt idag, jag tror att den blev bedövad efter nyheten i onsdags och försvann i skymundan av smärtan i hjärtat.

Pratade även med Katarina församling idag och Katarina Kyrka, det är där vi har familjegraven och det är där begravningen av Love kommer att ske. Men kunde inte få några svar på mina frågor då hon som kan svara är ledig tills torsdag nästa vecka, så får ta det när jag kommer hem ifrån Huddinge.
Måste komma ihåg att ringa skatteverket på måndag och försäkringskassan, skatteverket föratt få blanketter föratt kunna folkbokföra Love som min son, försäkringskassan för att fråga hur det blir efter att jag fött honom.. Ifall min nuvarande 100% sjukskrivning gäller även för "eftervården".

Grannen ovanför har fest och jag hör hans musik över min egen tv som jag vart tvungen att höja föratt höra, orkar inte gå upp och säga till kommer bara att bli ledsen och bryta ihop. Det är nu jag vill ha den där mannen som alltid finns vid sin sida som skulle kunna göra det åt mig, men jag är själv.
Dock vet Love's pappa allt om förlossningen och om att han kommer somna in på söndag förmiddag och han ska själv få bestämma hur han vill göra.

Nej ni, ha en underbar fredag och njut av varandra och ta till vara på tiden!!
♥ Bina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0