♥ lite fina ord jag fått på vägen

"Finns nog inget någon kan säga som får dig att må bättre. Varm kram och mycket styrka till dig inför det som skall komma!"

"Beklagar att lilla Love inte fick stanna hos dig. Om du inte har tänkt på det. Ta med dig en kamera. Jag tittar då och då på bilderna av våran lille son. Det hjälper i sorgearbetet. Det är inget som säger att man måste titta på bilderna, men de finns där uti fall att. 
Angående att gå vidare så tror jag på att låta sorgen ta den tid den tar. Jag använde mig mycket av att ta en timme, en dag i taget. Vissa dagar var sämre andra bättre."

"Beklagar så att lilla Love inte får stanna hos dig, det gör så obeskrivligt ont att mista någon som man inte ens har mött, att inte ha några konkreta minnen eller någon att dela dem med (jag har en partner) men han kände ju aldrig vår Cornelia på det sättet som jag gjorde... Det är så svårt för omgivningen att föstå vår sorg, ibland svårt för oss drabbade också, vi vet ju liksom inte vem vi saknar... Det gör hur som helst ofattbart ont, man får ta en timme och en dag i taget! Har du någon som du kan dela din sorg och dina tankar med? Här kan du få mycket stöd och hjälp av oss andra ängla mammor, skriv en rad om du vill.
Tänker på dig!"

"Jag miste mitt första barn 4 dgr gammal med ett hjärtfel, så jag känner igen mig väldigt i din känsla av att nu finns det ingen återvändo, det går inte att göra nåt ...... önskar jag kunde va me och hålla din hand under din jobbigaste dag i livet. 

Men om det är någon som helst tröst idag..... så kommer den här sk erfarenheten att göra dig till en helt annan människa, en bättre oftast. Man tänker sig för innan man gnäller över "struntsaker" och man uppskattar livet och ens nära och kära på en helt anna nivå än man tidigare gjort. Du ska se att du snart får en efterlängtad frisk liten bebbe ändå.... tiden läker alla sår, man glömmer aldrig men man kan se tillbaka på det på ett annat sätt senare i livet."

Det är ett axplock av små kommentarer från andra änglamammor som hjälper mig! Jag har valt att inte lägga ut några av kommentarerna/mailen/sms/inlägg som jag fått av familj/vänner och släktvänner för de är som jag skrivit tidigare lätt att få ett knivhugg i sig då, tyvärr..
Men för de betyder de precis lika mkt som dessa ovanstående..
TACK ALLA UNDERBARA!
♥ Bina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0