♥ 6/3-2010

Ny dag, nya tag!
Den här dagen är en underlig dag, jag är ARG, jag känner bara ilska..
Ilska över hur orättvist livet är och hur man ska behöva kämpa för att hålla sig flytande.
Livet är inte en resa på ett bananskal.
Det är som att traska igenom en stor gigantisk kvicksands öken.
Det är bara att inte kämpa emot för ju mer du kämpar desto mer sjunker du och desto svårare är det att ta sig upp och framåt.
Men vem har sagt att livet ska vara lätt? Ingen..
Kommer ihåg hur det sas till en när man var grinig eller tjurig, "Sabina, livet kommer inte bli enklare"
Visst har det INTE blivit det..
Men kunde ingen ha förberett mig på HUR tufft livet kan vara?
Bara kunnat ge mig en liten hint om framtiden?
Då kanske jag hade kunnat förbereda mig lite på vad som skulle komma..
Har mailat lite med andra i min situation, vilket hjälper mig oerhört att inte veta att man är ensammen.
Det finns faktiskt folk där ute som VET hur man känner och hur man inte förstår sig på sig själv.
En av dem sa "Vart fan är gud när man behöver honom?"
Inte för att vare sig hon eller jag är religiös, men hallå? Han ska ju finnas där när man behöver honom.. Det fick vi lära oss i religionen i skolan..
Men icke sa nicke.

Ska börja rensa lite i mina skåp/garderober alldeles strax..
Började med att rensa på vardagsrums bordet och slänga allt som hade gått ut i matväg.. Jag behöver ju inte köpa något för det blir ju bara gammalt..
Solen skiner iaf idag i Stockholm.. Skönt.. Har t.o.m dragit upp persiennen här, så det är ljust i lägenheten.
Skulle verkligen behöva tvätta.. Men jag orkar inte och jag vill verkligen inte..
Men jag skulle VERKLIGEN behöva det..
Någon som vill ställa upp och hjälpa mig?
Ni kan få ett magiskt bittert sällskap? ;)
Kanske ska sätta fart här hemma innan jag trillar ihop i soffan och inte har lust med något alls..
♥ Bina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0