♥ dialekt?

Ännu fler frågor från Er,
Några av Er har undrat vad för dialekt jag har, vart jag kommer ifrån?

=) Jag kommer ifrån Stockholm, född och uppvuxen och bott så gott som alla mina år i Vasastan.
Men den dialekt ni verkar höra vet jag inte ens vad det är för dialekt, hehe..
Jag har bott 2 år i Göteborg, mellan 2006-2008, då var jag även på Island och bosatt i Reykjavik under 6 månader..
Well, om jag nu har en dialekt som inte är "Stockholmska" så måste den komma ifrån Göteborg eller Reykjavik..
Något bättre svar har jag faktiskt inte..
Har släkt lite överallt Skåne, Trollhättan, Gotland, Falkenberg och sedan lite norr över..
Men ingen av dialekterna kan jag härma hehe..
Ni får använda fantasin helt enkelt...


♥ Bina

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej!

tack för din fina kommentar på min blogg!

fäller tårar av att läsa det du gått igenom, likheterna med våran historia!

det här är fruktansvärt!

jag hoppas att du trots allt detta mår ok, eller så ok som man kan... eller jag gör fan inte det så varför skulle du det... jag hoppas iallafall att du kan se de små ljusglimtarna i vardagen...

hur länge har du varit sjukskriven?

jag vet inte hur länge man "ska" vara det!

din loves begravning va jätte fin!

men tusan vad allt kan strula till sig med kistan, man kan tycka att det räcker med det du har fått utstå!



hoppas att du tar hand om dig!

kram Amanda

2010-03-23 @ 15:31:00
URL: http://finest.se/lillaamanda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0