♥ frågor kring begravningen..

Ni är många som frågar om Love's Begravning,
vilket både är "roligt", tragiskt och givande för mig.

De flesta frågorna är HUR jag valde kyrka,
för Er som inte redan vet det så döptes jag i Katarina Kyrka på södermalm i Stockholm.
Den 27:e Oktober 1985 fick jag mitt namn där, samma dags som det är Sabina dagen faktiskt..
Jag är uppvuxen i Vasastan, Stockholm, men min mormor och morfar har alltid bott på söder.
Så min Mamma tog beslutet att döpa mig i Katarina Kyrka. Det andra valet för mig hade varit Gustav Vasa Kyrkan vid Odenplan, men Katarina är MIN kyrka så..

Sen har jag fått några frågor om VARFÖR jag har en begravning,
Ja ni, Jag ville helt enkelt för den enda dagen göra det mesta jag kan för Love.
Jag skulle ha haft en hel framtid med honom, ett helt liv. Nu blev det inte så.
Jag ville då hedra hans minne, och framförallt INTE ångra det jag inte gjorde.
Jag ska och måste som jag sagt vid flera tillfällen leva vidare,
jag tror personligen att det här är en del av mitt sorg arbete.

Varför jag inte anlitat en begravningsbyrå, är också en fråga
Som jag svarade på frågan ovan,
Jag vill kunna göra allt för en enda dag för min Love.
Sen, det kostar en massa pengar,
och jag vet att jag har sagt vid flertalet tillfällen att kosta vad det kosta vill..
Jag står fortfarande för det,
men jag är en fixare inombords, jag är en pysselmaja.
Jag ville göra det här själv.
Och jag betvivlar på att en begravningsbyrå kunde ha gjort torsdagen bättre..
Nu kommer det bli den dagen jag ville ha..

Senaste frågan jag fått är:
Kan du föreställa dig hur torsdagen kommer vara?
Nej, det kan jag verkligen inte.
Jag får kalla kårar genom kroppen när jag tänker på torsdagen.
Men jag kommer att vara fullt upptagen från onsdag morgon till torsdag natt när sista personen ska komma och ta hand om mig torsdag till fredag natt.
Jag har redan ett full späckat schema, det är som en massa säkerhetslinor som jag kommer hänga i på torsdag.
Jag förväntar mig inte att klara mig igenom den dagen av egen maskin.
Jag kommer ha flera nära och kära vid min sida under torsdag,
de jag litar som mest på, det får mig att känna mig säkrare.
Men en sak är säker det kommer inte bli lätt..

Ni får gärna skriva frågor om ni har några,
har insett att Era frågor ger mig insyn på nya saker och möjlighet att se allt från ett annat perspektiv.
Tack!
♥ Bina

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej! Är en Ängla mamma som följer din blogg! Hoppas så att det kommer bli en fin begravning en bagravning precis så som du vill ha den. Kommer vara ett fint minne i vår hemska situation. Låter kankse jättekonstigt, men man ser tillbaka på begravning och tänker på hur fint det va. Man gjorde det man kunde för att våra änglar ska ha de bra.

Kramar till dig du fina mamma

2010-03-15 @ 21:48:06
URL: http://anglaflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0