♥ middag på rolf's kök

Så igår var det dags för middag ute igen.

Vi hade lite besluts ångest men i "sedvanliga" spår blev det en tur drottninggatan fram och ner på tegnérgatan.
Rolf's Kök nästa.. 


Rolf's Kök är ett ställe för mig som man alltid kan gå till,
man blir alltid nöjd och man känner sig inte ensammen.. 

Väl där satt vi vid bardisks borden.. Det är typ alltid fullt där, och man är ju aldrig bestämd nog på vart man ska gå så att man bokar ett bord.
Well, bardisken fungerar precis lika bra och även denna gången.
Är man bara 2 personer är det inga som helst problem. 


Jag åt, som vanligt, deras rödvinsbrässerade oxkinder med gotlandstryffel & potatispuré. Det är ju så sjukt gott!
Det som jag tycker är så skönt med Roffes är att man får det man beställer, det är inte en massa "krims-krams" på tallrikarna, inte mini små portioner och inte heller mega stora..
Klockrent i min åsikt.. 

Till kalaset tog jag mig ett glas Riesling från Fritz Haag i Mosel från 2008..
Nöjd med det med♥

Självklart blev det dessert också.. Konstigt vore det annars ;) 
Chokladbrownie med körsbär, nötter & vitchokladglass, nam-nam
Den var också ritkigt god men snacka om att jag var mätt sen, jag som normalt äter en macka på en hel dag.. 
Måste bara konstatera att jag hade en helt underbart magiskt kväll, Tack♥
Bara så ni vet är Rolf's Kök en av mina favoriter i Stockholm mycket på grund utav heltheten.
Bra mat, bra service och underbar stämmning! 


I LIKE♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0