♥ middag på supper

Jag har då idag lagt till en ny kategori,
Mat&Vin
Varför?
Jag är en person som lever för en gastronomisk upplevlse, efter en gymnasial utbildning till Kock har jag jobbat 2 år som Kock & Kallskänka innan jag insåg att jag vill möta människor, och satsade sedan helhjärtat på servisen.
Just nu, inte under sjukskrivningen,  jobbar jag på en känd restaurang i Stockholm, och storm trivs.
Jag brinner för att kunna ge mina gäster en helhets kväll ut ifrån gästens möjligheter. 
Mat & Vin kommer även in på fritiden, ett brinnande vin intresse och utbildning blandat med en passion att laga mat.

Igår gick jag och Maria ut och åt middag,
vi bestämde oss för Supper på Tegnérgatan 37 på Norrmalm.
De öppnade nu under 2010 så tänkte prova ett "nytt" ställe, sen finns de uppe i Åre också så Maria hade lite extra koll =)
Restaurangen hade en riktigt häftigt interiör. Från gatan på väg ner till restaurangen går du på som en liten bakgata i Sydamerika. Du kommer ner i en liten futuristisk lokal med en bar. In till höger finns köket, som är ett delvis öppetkök. Längre in till höger finns som en piazza. En "inne utegård". En riktigt mysig restaurang.. 
Vi åt 4 små rätter som vi delade på, vi vart både proppmätta men allt var riktigt riktigt gott. Till middagen drack vi var sitt glas Riesling ifrån Nya Zeeland, Stoneleigh.
Vi åt Salmón, Chili, Flautas & Costillas, som sagt riktigt bra mat!
Det var riktigt gott med ett glas vin till den underbara maten.
Jag är hel nöjd med middagen, kändes som evigheter sen.
Senast jag var ute och åt middag innan så var jag och Love's Pappa på Sjögräs, i början av December.
Det var också riktigt riktigt bra, jag hade dock svårt att få i mig den fina grodlårs ragun som bjöds på där, kan dock bero på illamåendet som jag redan levde med 24/7. 

Sen dess har jag avnjutit riskakor och kalaspuffar i min lilla borg.. Undra Varför!??! =)
Men nu ska jag börja gå ut och njuta av alla smaskigheter.. 


♥ Bina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0